Waarom moeten we nu gezond eten?

3 simpele regels waar wij dagelijks rekening mee houden


- Eet dagelijks meerdere keren je portie groenten

Dit kan op verschillende manieren. Jan die kookt zowel s’ middag als s’ avonds een portie groenten. Ik  maak dagelijks een groenten smoothie of ik juice mijn groeten en s’ avonds eet ik nog eens een portie groenten.

- Plan je eten en weet wat je eet.

Weet je waarom je bepaalde voedingsstoffen nodig hebt? Eiwitten, koolhydraten en vetten iedereen kent ze wel. Heb je er al eens bij stil gestaan of je uw dagelijkse behoefte van elk behaald? (bekijk de tip hieronder)

- Bepaal een tijdswindow waartussen je eet.

Vasten is de laatste tijd hot. Het is nog niet wetenschappelijk bewezen of het goed is of niet. Toch vinden we het goed om tussen een bepaald tijdstip niet te eten, want dan kan je maag rusten en hoef je niet na te denken over wat je nog kan eten.


Onze Tips

Wil je nagaan wat je eet:

Download dan volgende app: MyFitnesspal

zeer handig in gebruik en neemt niet veel tijd in beslag.

Mijn favoriete smoothie

½ Banaan,1/2 avocado, 2 handen spinazie, 1 hand rode vruchten met eventueel wat noten of zaden. 

Mijn tijdswindow

Ik eet  momenteel  tussen 9 en 18 uur. Dus na 18 uur moet ik mijn geen zorgen meer maken wat ik eet. 
star
star

{{ quote_text }}

{{ name }}

Lees meer

Personal training ||
Small group training

Wil jij meer FUN beleven in het sporten!

keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x