Vijf stappen om je conditie te verbeteren

Hap je naar adem bij een spurtje rond je huis? Of wordt een trap nemen echt gênant door je gehijg? Dan is het de hoogste tijd om je conditie te verbeteren.

Want door je conditie op te bouwen, voel je je snel opnieuw fit. Daarnaast heeft stress minder vat op je, geef je je immuunsysteem een boost én verlaag je de kans op hart- en vaatziekten. En last but not least, je raakt af van je imago als onverbeterlijke ‘hijger’.


Maar je conditie verbeteren, hoe pak je dat nu precies aan?

Wij verklappen je graag onze vijf stappen voor een geweldige conditie.

1. Ga voor een nieuwe way of life

Hou je het bij één keer sporten per week, dan zul je je niet fitter of energieker voelen. Om je conditie op te bouwen, hijs je jezelf minstens drie keer per week in een sportoutfit. Hou die regelmaat aan en integreer het in je levensstijl. Sporten wordt zo een vaste waarde in je leven.

2. Plan een date met jezelf, een maatje of een personal trainer

Om je nieuwe sportritme zeker vol te houden, prik je vaste sportmomenten in je agenda. Skip je vaak een afspraak met jezelf? Dan is het verstandig om een sportbuddy te zoeken. Denk aan een vriend of vriendin. Of waarom geen personal trainer?

Lees ook onze blogpost: Waarom sporten met een personal trainer wel lukt .

3. Geef blessures geen kans

Start je net met sporten of kom je uit een lange herstelperiode? Vermijd dan heel wat blessureleed met deze tips:

Hou realistische doelen voor ogen

Je conditie verbeteren gebeurt niet van vandaag op morgen. Neem met andere woorden je tijd. Zo overbelast je je lichaam niet en hou je je motivatie hoog.

Warm voldoende op en zorg voor een goede coolingdown

Luister naar je lichaam

Natuurlijk zul je je in het begin wat stijfjes voelen. Maar blijft de pijn aanhouden, ga dan even langs bij de dokter. Zo maak je een eventuele blessure niet erger en kun je snel opnieuw starten met je sportactiviteit.

Doe ook aan krachttraining

Heb je je conditie flink verbeterd? Dan moet je lichaam (en je spieren) dit nieuwe tempo kunnen volgen. Train daarom ook je spiermassa.

4. Focus op je einddoel

Natuurlijk heb je af en toe een baaldag waarop je het sporten liever skipt. Hou op die momenten je doel goed voor ogen: een leven bomvol energie, een fitter lijf en een beter gevoel bij jezelf. Sounds good, no?

5. Kies voor gezonde voeding

Je conditie verbeteren gaat een stuk efficiënter met een gezond eetpatroon. Kies daarom voor voldoende eiwitten, complexe koolhydraten en gezonde vetten. En drink vooral water. Alcohol, frisdranken en vruchtensappen helpen je conditie niet vooruit.

Bij Studio Feniks helpen we je graag om je conditie op te bouwen. We kiezen daarbij voor een manier van sporten die perfect bij jou past.

Of je nu kiest voor een personal trainer , een small group training of een intensieve bootcamp: bij ons krijgt je conditie een stevige boost.

Wil je je conditie verbeteren? Neem dan gerust contact met ons op voor een sportactiviteit op maat van je lichaam, leven en persoonlijkheid. 



Vijf stappen om je conditie te verbeteren

De zin (en onzin) van core stability training

Core stability training is hot in de fitnesswereld. Maar wat is het precies? Wij vertellen je alles over je core-spieren en onze aanpak om ze te trainen.

Blijvend gewicht verliezen, een makkie? NOT!

Eerlijk is eerlijk: gezond afvallen is geen makkie. Toch kunnen we je vier tips geven om blijvend gewicht te verliezen zonder jojo-effect.

De vijf ultieme pijlers voor een efficiënte spieropbouw

Wil je graag meer spieren ontwikkelen? Ontdek vijf ultieme pijlers van Studio Feniks voor een efficiënte spieropbouw.

Vijf redenen waarom sporten met een personal trainer wél lukt

Vind je geen motivatie om te bewegen? Kies dan voor Studio Feniks uit Leuven! En ontdek alvast vijf redenen waarom sporten met een personal trainer wél lukt.

Small group training: niets dan voordelen!

Sport je graag in groep met een ervaren trainer? Dan heeft Studio Feniks precies wat je zoekt! Ontdek hier de voordelen van een small group training.

Vijf redenen om te kiezen voor een bootcamp work-out

Wil je jezelf tot het uiterste drijven bij het sporten? Dan is een bootcamp work-out echt iets voor jou. Ontdek dé vijf voordelen van een bootcamp training.

Vijf easy tips voor een gezondere levensstijl

Zeg ‘ja!’ tegen een gezondere levensstijl. Begin nu al met deze vijf easy tips van Studio Feniks en maak de switch naar een healthy lifestyle!

Gezonder leven = gezonder eten

Gezonder leven staat wellicht hoog op je wish list. Maar hoe pak je zo’n doelstelling concreet aan? Met wat extra beweging in je dagelijkse routine zet je meteen een stap in de goede richting. En pas je ook je voedingspatroon aan? Dan begrijp je helemaal wat een gezonde levensstijl inhoudt.

Wat mag je eten voor je sport?

We krijgen bij Studio Feniks vaak de vraag: "Wat kan een recreatieve sporter het best eten voor een sportsessie?" Welke voedingskeuzes maak je dan het best?

keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x